שיווק ממוקד פייסבוק – המדריך למתחיל

פייסבוק

מי מאיתנו שמחזיק חשבון פייסבוק, או במילים אחרות, כולנו, שם לב שבשנים האחרונות הפלטפורמה הפכה מרשת חברתית בלבד, לזירת הפרסום בין הגדולות בעולם.

כל פוסט חברתי, בעל מראה תמים, כל תוכן למעשה, עשוי להיות פרסומת, סרטון שיווקי, או מודעה שפונה אלינו לפי הדברים שאנחנו אוהבים, בעקבות הפעילות שלנו שמותירה דפוס התנהגותי ומסמנת את תחביבנו ותחומי העניין שלנו.

השימוש הנפוץ בפייסבוק והנוכחות הרחבה של אנשים רבים מכל העולם, הפכה את פייסבוק למקום רלוונטי, קריטי והכרחי, לכל מפרסם שמעוניין לקדם את העסק שלו ולצבור לקוחות חדשים.

איך משווקים בפייסבוק?

עלינו לחשוב ראשית על המעלות של המוצר שלנו, ולמי אנו מעוניינים לשווק אותו, (להלן: קהל היעד שלנו Target Audience)

לאחר מכן כמובן עלינו לחשוב על אסטרטגיות מתוחכמות להנגיש אותו.

בימינו, הקהל הוא סלקטיבי ופרסומות פשוטות בלי תוכן או ערך שיווקי, כבר לא עושות את העבודה.

הוכח במחקרים רבים כי לרוב האנשים לא מפריע לראות פרסומות, אלא מפריע להם כשהפרסומת אינה איכותית, או רלוונטית להם.

אם התוכן שלכם יהיה ערכי, רלוונטי, ממוקד ואיכותי, לקהל שלכם לא יפריע לראות אותו ואפילו ישתפו עמו פעולה.

שלבי המפתח לשיווק בפייסבוק

  1. תכירו את הקהל שלכם (Audience):

לאחר שהחלטנו למי אנו מעוניינים לשווק, אנחנו נעשה מחקר יסודי ומקיף על הקהל שלנו, אנחנו נברר מה הטווח גילאים שלו, מה המגדר העיקרי, מה הם תחביבים נוספים שעשוים להיות לו, איפה הוא נוהג לבלות, במה הוא נוהג לעסוק וכו’.

  1. נגישות. נגישות. נגישות:(Accessability):

תהפכו את הפוסט שלכם / את הדף / תמונות / סרטונים ובמילה אחת את התוכן שלכם, לרלוונטי ונגיש לקהל היעד שלכם.

דוגמא טובה לרלוונטיות יכולה להיות עמוד הפייסבוק של ערוץ “החינוכית”, ערוץ שעצם קיומו הוא לא רלוונטי, מהותו מתמקדת ברטרו ובנושאי עבר, דבר שעלול להיות מאוד קשה להנגיש ולשווק בפייסבוק.

אך מנהלי העמוד מצאו דרך והביאו להנגשת התוכן המיושן לקהל הרחב בכך שתיזמנו פוסטים וסרטונים, בהתאם לאירועים רלוונטים לזמן הנוכחי.

אם אישיות מתוקשרת קיבלה פרס או עלתה בצורה כזו או אחרת להד הציבורי, מנהלי העמוד העלו סרטון מהראיון הראשון של אותה אישיות משנת 84′ לדוגמא. זוהי צורת הנגשה מעולה ואפקטיבית. רלוונטיות היא שם המשחק.

  1. תמונות, והרבה (Pictures) תמונות מטבען בפיד הפייסבוק שלכם, נוטות למשוך את העין, גם בפרסומים של מוצרי יד שניה, רכבים וכו’, אנשים נוטים להימשך לפוסט שיכלול תמונות. זאת בשל גודלן ביחס לטקסט בפיד,(Feed), מאחר והן תופסות הרבה מקום בעת שאנחנו נתקלים בהם בנייד, ובאופן כללי, דוברות חזק יותר ממילים. דרך מעולה למשוך תשומת לב לפוסט שלכם היא להוסיף תמונה רלוונטית.

  1. תוכן כתוב: כשאתם מוסיפים טקסט לפוסט שלכם, תמיד חשוב לשאול את עצמכם מה אתם הייתם רוצים לראות?

דעו שלאנשים ברשת אין סבלנות רבה ובמידה והתוכן שתכתבו יהיה עמוס מדי, הוא פשוט יזכה להתעלמות מצד המשתמש.

דבר זה עלול לגרום לכך שהפוסט שלכם לא יופץ בהיקף שאתם רוצים.

תדאגו שהתוכן שאתם כותבים יהיה אטרקטיבי, קצר ומשמעותי לקהל שלכם.

  1. הנעה לפעולה (Call to action): ייתכן וזהו הדבר הכי חשוב בשיווק שלכם בפייסבוק, בסיום המודעות, הפוסט, הקריאה שלכם לקהל, הוסיפו הנעה לפעולה.

צרו קשר עכשיו”, “קבעו פגישה עוד היום”, “השאירו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם”.

בנוסף לכך דאגו להוסיף תמריץ לקהל שלכם, ניתן להוסיף זאת תוך ההנעה לפעולה:

לקבלת ההטבה, השאירו כתובת מייל”, “מעוניינים ב10% הנחה בקנייתכם? השאירו את הפרטים שלכם ותקבלו קוד מיוחד לנייד!”.

הקהל שלכם אוהב תמריצים ואם הוא מעוניין סביר להניח שיעשה את מה שתבקשו ממנו.

מעוניינים ללמוד עוד?

צוות 18 דיגיטל, מתמחה בשיווק דיגיטלי, בפייסבוק ובמדיות החברתיות השונות ובמגוון פלטפורמות.

צרו קשר דרך עמ’ הפייסבוק שלנו אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים, או זקוקים לשירותנו ונעמוד לרשותכם בכל עת.